Sunday, June 24, 2012

Kimono Fabric



While I was in Fukuoka last year, one of my missions was to find some scraps of vintage kimono. (Click here for the whole story.) My mom's kind friend ended up gifting me so many of them. Originally I wanted to use them as the background of my jewelry pictures but I decided to use washi paper and ceramic instead. Although my original plan didn't work out, they decorate my table now. I wish I could make something out of them but sewing is something that I haven't done since my school days. I wasn't good at it at all and remembering the struggle with finishing assignments has kept me away from it. So, I decided to take pictures of each of them for now. I can picture them to be such cute clutches. Yes, that's my goal!

去年、福岡にて、アンティーク着物のハギレを見つけること、というのは目標の一つでした。(その時のエピソードはこちらをご覧ください。)恐縮にも、結局母の友人からたくさんいただくことに。もともとはジュエリー撮影の際の背景にするのが目的だったのですが、最終的には和紙と陶器で落ち着いてしまいました。計画通りにはいかなかったハギレ達ですが、今のところテーブルを飾ってくれています。何かこれで作れないものか、と思うのですが、お裁縫は遥か昔の中学高校時代以来今いちご無沙汰。というのも、とっても苦手だったのでした。課題を終えるのに必死だったのを思い出すと、どうしても疎遠になってしまい・・。というわけで、せめて写真を撮っておこうと思い立ちました。これでクラッチなんてかわいいだろうなあ、なんて想像しつつ。今後の課題です!

2 comments:

  1. 写真がまた絶妙な感じやなー。
    着物の生地って、糸を染めたり織ったり、ほんと手が込んでるもんね。
    覚えてるか分からんけど、、、多分中学生くらいの頃、
    鹿の子柄(一番上の右)がところどころに入ったハンカチを
    yokoからもらったことあるよ。しかも、まだ持っているぜ!

    ReplyDelete
  2. ふふふ。swingに見せたかったのだ。
    これってきっと、色んな地方の色んな伝統手法よね。
    どれがどこのなのか、とっても気になる。
    中学ん時にそんな渋い贈り物をしてたなんて!覚えてないよぉ~。
    まだ持っててくれてるなんて、嬉しいなあ。今度見せて^^

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...