Thursday, September 8, 2011

Temecula Old Town テメキュラオールドタウン







After wine tasting, we stopped by Old Town. The town is famous for antique shops, cheese shop, wine bars, and Temecula Olive Oil Company where we tried "olive oil tasting". Citrus olive oil and basil olive oil were very interesting. The girl who was helping us mixed the citrus olive oil with pomegranate vinaigrette which tasted the best. The shops started closing around 5 o'clock and that's when we started heading back home (after stopping by Starbucks where I spilt hot tea all over my lap..........what an accident.....). On the way back, I realized that autumn is already there. During summertime, it doesn't get dark till around 8, but by the time we came home around 7, the sky was burning. The beautiful sunset welcomed us back to our home town and that was the end of our trip.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ワインテイスティングの後、オールドタウンに立ち寄りました。ここはアンティークショップ、チーズショップ、ワインバー、テメキュラオリーブオイルカンパニーなどが有名のようで、私達も『オイルテイスティング』をトライしてみました。シトラスオリーブオイルとバジルオリーブオイルがいいかんじでした。サーブしてくれた女の子がシトラスオイルにざくろビネガーを混ぜてくれ、これはかなりの美味。ショップは5時頃クローズし始め、私達も帰路に就くことにしました。(途中で寄ったスタバで膝にどばっと熱いお茶をこぼすという惨事がありつつ、、、)帰り道は秋はすぐそこだと思わせるような夕焼けでした。夏場は8時頃まで暗くならないのに、この日は7時には真っ赤っ赤。このきれいな夕焼けに迎えられながら無事に帰宅しました。

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...