Monday, May 20, 2013

Sunday at Beach -コロナ・デル・マー

 










夕方、コロナ・デル・マーのビーチに寄ってみました。
そこまで暑くない日だと波打ち際は肌寒いのですが、昨日はちょうどいいかんじだったので
のんびりできました。海辺の花たち。黄色のお花は大きなお豆つき。食べれるのかな?
ピンクの花はアイスプラント。今回帰国の際に何度かてんぷらにしたりそのままで食べたりしたのとは種類が違うのかしら。もっと柔らかくてぷにぷにだった。

Stopped by Corona Del Mar Beach.
It's usually pretty chilly on the beach when it's not a hot day but it was just perfect yesterday.
Pretty flowers by the sea. The yellow one had lots of big peas on it. I wonder if they are edible. When I was in Japan, "ice plant" was a new thing at grocery stores. I had it as tempura and by itself. This one seems different from the one I ate though which was soft and juicy. 


これはアイリスの一種でしょうか。
ガレージの前に咲いてました。

Iris? blooming in front of our garage.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...