Thursday, May 12, 2016

New Boho Chic Earrings, etc.

 
 
 

 

 

Posted three new pairs of earrings today.

It's been so fun and refreshing to work with new stones.

I'm working on some necklaces too that will be ready next week.

 

Today, something happened for the first time!

One of the doves (I call him Oscar) ate food from my hand!

I was never a bird person till very recently so I had no idea how it would feel like when they eat off my palm. I was afraid maybe that pointy looking beak would tickle me ... Despite the speculation, I was surprised how so gently he pecked that the beak didn't even touch my skin.

This event might have made him trust me a lot more. He came back later in the afternoon and took a nap near the window which was also the first time. His wife still seems a little cautious with me though...

 

 

今日は天然石イヤリングを3点アップしました。

新しい石での制作は楽しくて新鮮な気分。

ネックレスも色々と模索中なので、来週出品できたらと思ってます。

 

 

ところで今日、初めての出来事が!

いつも来るハトの一羽の方(その名もオスカー)が、手から直接餌を食べてくれました。

つい最近まで鳥に無関心だった私。なので、手のひらから食べられる感覚など想像もつかず、もしかして、あのとんがったくちばしに突かれるとくすぐったかったりするのだろうか、などと思いを巡らせていたのですが、、、なんともなんとも。そんな予想に反して、くちばしが肌にすら当たらないほど優しく召し上がりました。

これで私のことをだいぶ信用したのか、また午後に戻ってきて、ドアの真ん前でお昼寝。これも初めてのこと。奥さんハトの方はまだまだ警戒を解かない様子ではありますが、、。

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...