Sunday, February 8, 2015

Carlsbad State Beach








Took a short trip to Carlsbad State Beach yesterday.
Our original destination was San Diego but the traffic jam seemed to become worse and worse so we decided to take the next exit off the freeway, heading for the nearest beach. This unplanned wanderlust took us to the spot that exceeded our expectation. I loved how the rounded pebbles randomly lay on the sand, the reddish layer along the shore adds a dramatic effect to the view. Damp looking bright green toned algae clinging onto the rock, which might get soaked all the way up by the water during the high tide every night. Despite more and more people showing up to watch the sunset, all the clouds out of nowhere began to cover up the sky and completely hide the precious sun. The disappointed audience started to leave. Oh well, no sunset today, but instead, amusing ending was the lovely pair of pelicans flying across the gloomy sky. Carlsbad State Beach became one of my favorite beaches in Southern California.


昨日はカールスバッドステイトビーチに行ってきました。
サンディエゴまで足を伸ばそうという計画だったのですが、渋滞がどんどんひどくなっていく兆しだったので、途中で断念。フリーウェイを降りて近くのビーチに立ち寄ることに。という行き当たりばったりなノリだったのに、かなり予想を上回るスポットにたどり着いてしまいました。丸っこい石がころころと砂浜に転がってるかんじがとてもよく、さらには赤っぽい地層がとてもドラマチック。岩にへばりついている鮮やかな緑の藻が湿っているところを見ると、毎晩満潮時に水がここまで浸透するのかもしれません。夕日を見ようと人が増えてきた頃、どこからともなく現れた雲が空を覆い始め、太陽をすっぽり隠してしまいました。がっかり帰って行く観客たち。残念、今日は日没は見れず。でもその代わりに二羽のペリカンさんがどんより空を横切っていく光景でよい締めくくりになりました。カールスバッドステイトビーチ、南カリフォルニアで一番好きなビーチのひとつとなりました。

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...