Tuesday, March 5, 2013

Big Sur Beach (ビッグサー)






You get such pretty views on both sides when driving on Big Sur Hwy 1.
This Point Sur Lighthouse seems to be only open for tour per appointment.
We drove up further and hiked down to the beach near Garrapata.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ビッグサーハイウェイ1のドライブは右も左もステキな景色。
ポイント・サー・ライトハウスはツアーのアポのみ公開されるもよう。
私たちはもう少し北上してガラパタ近くのビーチへとハイキングしました。

   
 






The air was ice cold. The wave was super high and noisy.
My crazy man went in the ocean and came back with his foot injured hit by rocks.
The wave was so strong and wild that it stirred around all the rocks inside the water by the shore.
Later I realized that the low groan I was hearing was also from these rocks' rumbling sound.
 
The beach was so mystic and wild.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

空気は氷のように冷たく、波はすごく高くて轟音をたてていました。
私のクレージーマンはそんな海に入って行き、足を石に打たれて怪我して帰ってきました。
波があまりに強くて荒れていたせいで、波打ち際の石たちが水の中でごった返していたようです。
この低い轟音は波だけじゃなくて、石のごろごろいう音だったんだ、と気づく。

とても神秘的で激しいビーチでした。







See you until next time....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...