Thursday, August 23, 2012

Sterling Silver Large Circle Link Bracelet








This bracelet was a lot of work but so fun and left a feeling of achievement.
The toggle bar was a bit of struggle. The first one I made was too small and slipped right off the link. Technique of melting silver balls on each end of the toggle bar should be easy but turned out to be tricky.
I kept dropping the ball and shrinking the wire.
Yes, I wasted a lot!

As far as soldering, I learned that making the link opening as fit as possible
is the key to smooth soldering.
After soldering is done, I sanded, textured the metal by hammering,
dipped in liver of sulfur for oxidizing, and left in the tumbling machine
a while for a shiny finish.

It is now for sale here on Etsy.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

かなり奮闘しましたが、楽しくて、やり遂げた~という気持ちにさせてくれたブレスです。
留め具のバーがかなり梃子摺りました。最初に作ったのは小さすぎ、するっと
リングから抜けてしまってNG。バーの両端を球状にするテクニックは簡単なはずなのに
なかなか難しく・・。球がぽろっと落ちてワイヤーをいっぱい縮めてしまい、
いっぱいムダにしてしまいました!

ロウ付けの方はというと、リングの接合部がかっちり合うようにするのが
ロウ付けをスムーズにするコツだと身をもって学習しました。

ロウ付けの後は、ヤスリがけをし、ハンマーで質感を出し、
硫黄で燻し、ピカピカ仕上げにするためにタンブラーの機械にしばらく入れておきました。

Etsyのこちらにて販売中です。

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...