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I used to check out those department stores like Bloomingdales, Saks Fifth Avenue, and Nordstrom so often but I haven't done it a while....or even if I go, I rarely buy anything. It's always so exciting to see what's new out there but my crazy shopping phase has cooled down a bit. One reason is that I'm more towards one-of-a-kind these days. When I find something interesting, I try to see if I feel any special connection to it. Or I ask myself if it's really my style. Sometimes things that look pretty just don't look right when worn. (Maybe more pretty on someone else, etc.) Secondly, I used to be an impulsive shopper but I try not to be anymore because the items I buy impulsively usually don't look good next day..... Through my long shopping history, I've learned that there aren't so many things that I truly want in the end. Fulfillment that comes from impulsive shopping don't last long either. Meanwhile, it's different when I get something that I really wanted for long time. It seems to be such a simple common sense but I finally got it now..... Browsing online shopping sites has been a good training tool for me. It's good to grasp what's new online before I physically cruise around those shops to see the items in person.
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以前はブルーミングデールズ、サックスフィフスアベニュー、ノードストロームといったデパートでよく物色していましたが、最近はかなり行く回数が減りました。行っても、実際にはほとんど買わなくなりました。新しいものを目にするのはとてもわくわくしますが、ショッピング熱はかなり冷めたようです。一つには、もっとユニークなものに目が行くようになったせいかもしれません。なにか気になるものを見つけた時、特別なつながりを感じるかどうかを見極めるようにしています。あるいはほんとに自分のスタイルかどうか、自問してみます。かわいいな、と思っても、実際に着てみたらしっくりこないことなど多々あるものです。あとは、衝動買いをしないようになったのも大きいです。衝動的に購入したものが次の日にはなんとなく味気なく見えてきて、、、長い長いショッピング歴を経て、ほんとに欲しいものって結局はあんまりないのかも、と。衝動買いから得る満足感は持続しないし。一方で、長いこと欲しかったものをやっと手に入れるとなると話は違います。全くもって単純なコモンセンスのようではありますが、やっと実感に至ったというか、、、。そんな中、オンラインショッピングのサイトはお勉強道具として役立っています。今シーズンどんなかんじかを把握した上で実際に繰り出して確認できるというよさがあります。
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