Sunday, August 9, 2015

Capistrano Beach









 

This weekend's beach destination was Capistrano Beach in Dana Point, located 30 minutes driving from Irvine. This is definitely one of the least crowded beaches in Southern California. The waves were so calm and foamy. It was quite mesmerizing.

The wind was pretty strong and chilly. Something was lying on the sand, turned out to be just a big chunk of seaweed instead of some kind of marine corpse, thank goodness! It made a pretty pattern whenever the water was drawn back.

The sun disappears so quickly once it starts sinking.

Goodbye weekend!

週末はデイナポイントのキャピストラーノビーチ、行ってきました。アーバインから車で30分ほど。南カリフォルニアのビーチの中でもかなり人足の少ないスポットと思われます。波は穏やかで泡泡。なかなか神秘的でした。

やや風が強くてひんやり。砂の上に何かが横たわってる。どうやら大きな海藻の塊だと判明。海洋動物の屍じゃなくってよかった。。水が引いていく度にきれいな模様を描いていました。

いったん太陽が沈み始めると、姿を消してしまうのはあっという間。

さらば、週末。

 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...